måndag 24 december 2012

PREFIT-passet "TROLLSLÄNDAN"

Dagens pass blev ett som kallas TROLLSLÄNDAN.
Det är ett PREFIT pass.


Efter noggrann uppvärmning körs SMVSM på 10 min (jag körde 20 minuter)

10 knäböj utan vikt
10 diagonala lyft liggandes på mage ( lyft höger ben och vänster arm, byt sida)
10 rygglyft med pushup mellan varje lyft
30 sek planka.

Passet ska inte rusas igenom. Tänk på tekniken i varje övning. Börjar man bli trött drar man helt enkelt ner tempot.

Gör gärna om passet igen längre fram och mät dina framsteg med hur många varv du gjorde.

Jag gjorde 6½ varv.
Jag är urkass på pushup och planka. Det var en av anledningarna till att jag valde detta pass.

Man blir bra på det man tränar!

 
Det som behövs är något att ligga på, kan vara en matta eller handduk och något att ta tid med i plankan

Dagens pass nerskrivet och varven räknar jag med pennor :)
 

PREFIT = inkörsport för EFIT. Har man aldrig kört ett EFIT pass kan det vara skönt att börja med ett PREFIT pass. I dessa pass använder man inga vikter, vilket gör att man i princip kan utföra passet varsomhelst, som jag gjorde idag, i vardagsrummet.
Passet passar därför också dig som inte har någon utrustning hemma.
Eller för dig som har lite tid och inte hinner köra in till gymmet.
Eller för dig som bara vill köra ett återhämtningspass.

Fördelarna med PREFIT:
  • Det behövs inga redskap
  • Du vet hur lång tid det tar
  • Kan köras varsomhelst
  • Passar alla
  • Det är lätt att mäta framstegen.

Lycka till med din träning :)

Inga kommentarer: