lördag 15 december 2012

Dagens vardagsrumspass


Vädret var inte det bästa att ge sig ut idag, så jag fick lite inspiration av mina träningskompisar att träna hemma. De skulle köra ett pass hemma, så då gör väl jag det också.

Efter lite fundering så blev det så här:

5 Boxjump
10 knäböj med stång (20 kg, hade inte mer inne)
10 clean med kettelbells (12 kg har inte mer hemma)
10 EFIT situps ( ligg ner på rygg. händerna i golvet bakom dig, kom hela vägen upp och med händerna till fötterna)

SMVSM på 20 minuter
(Så Många Varv Som Möjligt)

Jag hann med 9½ varv. Det var svettigt men kul.



Bra musik i högtalaren och sen bara köra.
Hemmagymmet är riggat
 
Ett sätt att hålla reda på antal varv :)

 
Svettigt blev det. Peak på 79 %



Vill du ha ett eget gym i vardagsrummet. Tro mig det har du redan. Stolen kan du använda och gå upp och ner på.
bordet kan du tex göra dips på.
och på golvet, ja hur mycket som helst med din egen kropp.
Skaffa dig gärna någon hantel eller KB, gummiband. Och om du har någonstans att sätta den en TRX. Det är ett fantasiskt träningsredskap, som inte tar någon plats. Och det finns mängder av övningar till den.
Om du känner mig kan du köpa vår variant som heter "Funktional straps", fungerar på samma sätt.

Lycka till med din träning :)

Inga kommentarer: