torsdag 24 november 2011

TorsdagsCross

På torsdagarna kör jag ett Cross-pass med mina deltagare och dagens pass blev så här

Matrix eller enhandsrodd med TRX
Boxjump
Balansgång på balansplattor
Situps
Axelpendlingar med tyngd
Hopprep
Hinderbana
Höga knä i tjockmatta
Armhävningar
Knäböj med upp hopp

Vi körde först 2 varv med 30 sek på varje övning.
Sen minimerade vi ner till
Matrix
Boxjump
Situps
Hinderbana
planka

och vi körde 40 sek på varje övning. (matrixen bytte hand efter 20 sek)

Sen avslutade vi hela passet med 4 min
Sprinta i  20 sek. stå still i 10 sek osv.

Deltagarna och jag var mycket nöjda med passet.

Jag kör dessa pass i en gympasal och där finns mycket roliga saker att använda i träningen :)
Matrix. från nedersta läget se bild 2 drar du dig snabbt upp ditt detta läge

Matrix - Från detta läge med handen i golvet, böjda knän och kroppen rak drar du dig dynamiskt upp till det översta läget. se bild 1

Inga kommentarer: