fredag 20 december 2013

Den sista STRAPATSEN

I EFIT har passen olika benämningar beroende på hur de är uppbyggda. Ikväll körde vi en STRAPATS.
Det är ett pass där man kör övning efter övning utan att komma tillbaka till dem som när man kör i cirkel eller varv.
Kvällens pass är uppbyggt i fem serier och när alla fem serierna är genomarbetade, då är passet klart. Ta gärna tid på hur lång tid det tar för dig att ta dig igenom passet.
Detta pass var det sista för terminen då därför fick det namnet:

Den sista STAPATSEN

Serie 1
20 knäböj
20 dips med händerna i golvet och med benen ut över golvet.
1 min hoppa hopprep
Serie 2
Från stående går ner och framåt med händerna till planka på raka armar. Här lyfter du ett ben i taget. 5 ggr på varje ben. Vandra tillbaka till stående.
Fällkniv: Ligg på rygg och sänk benen till strax ovanför golvet. Långsamt och upp igen långsamt. 5 ggr
1 min hoppa hopprep
Serie 3
20 utfallsteg
10 armhävningar, gärna EFIT-varianten
1 min hoppa hopprep
Serie 4
20 utfallssteg
20 fulla situps
1 min hoppa hopprep
Serie 5
10 st draken: stå på ett ben. kom ner med överkroppen parallellt med golvet och ett ben fullt utsträckt bakåt, armar åt sidan. Håll en liten stund. Kom upp och byt ben.
Planka 15 sek x 4
1 min hoppa hopprep eller 3 min löpning
Färdigt. 

Lycka till med din träning


Inga kommentarer: