fredag 2 september 2011

Pass: 2 x 5 med eller utan redskap

Här kommer nästa pass. Håll till godo.

Kom ihåg att alla övningar ska göras med rätt teknik. börjar man känna att man inte kan hålla tekniken måste du vila en stund så du klarar av attt genomföra hela passet med rätt teknik.

Till första passet behövs en roddmaskin, en lagom tung medecinboll och en kettlebell till cleans.

Utför i ett svep.
250 meter i roddmaskin i så snabbt tempo du bara kan
10 wallball med medecinboll
10 cleans per sida med kettlebell eller med två KB samtidigt
gör dessa tre övningar i ett svep två ggr. Vila 60-90 min eller till din puls är på ca 60 % (inte under 60%)
Gör 5 varv totalt. (= 10 varv)
Wall-ball

Cleans med KB


Utan redskap:
mät upp en sträcka som är 250 meter. och spring så snabbt du kan
10 tuckjump
10 armhävningar.
spring tillbaka till startpunkten
10 armhävningar
10 tuckjump
vila
Utför sen passet som första passet. med 5 rundor totalt.
Tuckjump


Ta tid om du vill och gör om passet efter ett tag och se hur skillnaden är.

Mitt mål är att ha pass för både ute och inne och med och utan redskap. Allt för att du ska hitta något som passar just dig.

Jag är själv förtjust i just roddmaskinen. I den kan man utmana sig om man önkar.
För ett år sedan körde jag ett maraton i roddmaskin. Det tog 4 timmar och tre minuter och 44 sekunder. Innan det hade jag rott 12 halvmaror och över 1 miljon meter.

Som ni kommer att lägga märke till så älskar jag alla olika former av reskap och även alternativa redskap. Jag blandar och ger i mina pass. Flera av de pass som jag kör har min PT satt ihop, men många hittar jag på själv.
Just att köra cross-inspirerade pass passar mig bäst. Jag gillar att kunna ta ut mig ordentligt och på många olika sätt.

Min förhoppning är att jag ska kunna inspirera dig i din träning.

Min bakgrund
Jag är lic. gruppträningsinstruktör och har instruerat gruppträning i 13 år. Och sen 5 år tillbaka då i cirkelträning och cross-pass.
Har även en utbildning till Lic. styrketräningsinstruktör.
Så småningom vill jag även bli instruktör i CrossFit.

Skriv gärna en kommentar om vad du tycker om passen. eller klicka på gilla om du gillar dem :)

Inga kommentarer: